Teater- og Emneuge

Kære Forældre

I får lige en glad forårshilsen herfra med vigtige informationer om næste uge, der  bliver helt speciel.

Uge 15 er dels teateruge for 0. – 3. klasse,  emneuge for 4. – 7. klasse og erhvervspraktik for 8. klasse.

Torsdag er store-teaterdag med

• Generalprøve kl. 9:30 for Nordmors Børnegaard, Bjergby Friskole, Troldehøj, familie og venner
  • Grande Galla-forestilling kl. 19 for alle. Efter forestillingen er der café med kanelkage og ægte peberbagekager

8. klasse

– ser vi slet ikke. Nogen er i praktik her i byen, andre i Nykøbing. Vi er sikre på, at de får praktikophold.

4. – 7. klasse

– arbejder hele ugen med emnet ‘AVIS’

De producerer simpelthen 1. udgave af en Naturfriskoleavis, der siden kan købes på udvalgte salgssteder.

Det er meget hemmelighedsfuldt det hele. Men udfra snakken i krogene, kan Weekendavisen godt begynde at stramme sig an.

Avisbørnene møder hver dag kl. 8:15 – 13:15. Bortset fra tirsdag, der er sidste svømmedag i denne sæson. Der har de fri kl. 14 som vanligt.

0. – 3. klasse

– arbejder med teater hele ugen. De skal ikke have skoletasker med, men madpakker og deres penalhus.

Børnene får et Sang-øve-hæfte med hjem i morgen, fredag. Da der ikke er andre lektier i uge 15, må I meget gerne øve sangene i hæftet. Der er mange – og de skal kunne dem udenad. De er langt og kan de fleste med malende fagter og mimik.

Vi laver kostumer, men vi vil bede Jer om hjælp til rekvisitter. Mandag får børnene en seddel med hjem, hvor I kan se, hvad vi vil bede Jeres familie om hjælp til.

Teaterbørnene møder hver dag kl. 8:15 – 12.

Torsdag aften møder børnene igen kl. 18 til sminkning inden Gallaforestillingen kl. 19

Vi glæder os til at se ALLE til ‘Dyrene i Hakkebakkeskoven’ på torsdag den 11. april – enten kl. 9:30 eller 19:00.

Og så glæder vi os over vores nye hjemmeside. Tjek lige den ud 🙂 Samme adresse

Gode hilsner Fra alle på Naturfriskolen

Og nu skal I se, nogle flotte plakater, børnene har lavet: