Forældrebrev – april & REMINDER GENERALFORSAMLING 🤗

Kære forældre

Mens vi venter på, at foråret for alvor får fat, kan I glæde Jer til alt det der sker på Naturfriskolen i de kommende måneder.

I får her en hel bunke informationer om skolens aktiviteter og arrangementer. Noget har I hørt om, andet er flyttet og noget er helt nyt. Sådan er hverdagen på Naturfriskolen heldigvis i bevægelse og levende.

Vi starter med kalenderen, for den er fyldig.

april:

• den 23. generalforsamling
  • den 30. Infomøde Berlin turen kl. 16:30

maj:

• den 4. arbejdsdag kl. 9 – 13
  • den 14. forældremøde nye elever, kl. 16
  • uge 22 lejrskoler

juni:

• den 6+7 MĂĄnelanding og rumfart (& bygning af dome)
  • den 7. idrætsdag for 0. – 3. klasse pĂĄ Lødderup Friskole eller Dyrskue i Thisted
  • den 8. Kræmmer Dag i NordmorsHallen – vi har bod med forplejning
  • uge 24 Kunstprojekt med udsmykning
  • den 12. Action Dag pĂĄ Vandet – for 7.-8. klasse
  • den 17+18 MĂĄnelanding og rumfart /(& bygning af dome)
  • søndag den  23/6 Sct Hans pĂĄ Skarregaard – Skoledag – mødetid forskellig for klasserne – tidligst kl. 16
  • mandag den 24/6 Sidste skoledag inden ferien

DET VIGTIGSTE: Generalforsamlingen den 23. april

Husk at melde Jer til generalforsamlingen i næste uge, så vi får lavet nok lasagne.

Men det vigtigste er selvfølgelig, at I kommer og vælger Naturbørnehusets nye forældrerĂĄd og  den  nye skolebestyrelse for Naturfriskolen.

I ĂĄr skal I for første gang høre vores nye tilsynsførende Dorit Erhardsen fortælle om sit  indtryk af undervisningen pĂĄ Naturfriskolen og aflægge sin rapport. Det glæder vi os til.

Vi glæder os mest til at møde sĂĄ mange af Jer forældre og medlemmer af støttekredsen som overhovedet muligt.

INFOmødet om lejrskolen til Berlin, den 30. april kl. 16:30

Her er alle forældre og elever i 5. – 8. klasse meget velkomne. Nikolaj fortæller om programmet, og kan svare pĂĄ alle spørgsmĂĄl vedrørende lommepenge, indkvartering, transport og mad, ligesom han modtager information om børnenes specielle ønsker og behov.

Her mĂĄ I gerne medbringe de kr. 500,-, der er elevernes egenbetaling. Hvis I ikke allerede har indsat dem pĂĄ vores konto.

Kom frisk allesammen.

ARBEJDSDAG, lørdag den 4. maj kl. 9 – 13

Arbejdsdagen afholdes sammen med Naturbørnehusets forældre og ansatte. Vi bliver med andre ord en stor flok, der kan hygge og knokle sammen. Der er kaffe, te, kolde drikkevarer og lidt let til frokost til alle.

PĂĄ vores side af skolegĂĄrden er opgaverne primært udendørs opgaver, oprydning/flytning af større ting og indretning.

Vi har bestemt, at familier, der skal have konfirmation fĂĄ dage efter, er totalt fritaget.

Af hensyn til mad og materialer, vil vi gerne, at I tilmelder Jer til kontoret pĂĄ [email protected]

Ellers kan I sende en seddel med børnene i skole.

Forældremøde for børnene i den nye 0. klasse

Alle forældre er inviterede i et helt personligt snail mail (=brev). Vi glæder os til at fortælle alt om, hvad de nye Naturfriskolebørn skal opleve og udsættes for her på skolen.

Lejrskolerne

I modtager et udførligt program med al den information, I har brug for – for begge grupper, der skal afsted.

Berlinfarerne bliver klogere den 30/4. I andre får brev først i maj.

MĂĄnelanding og rumfart

I forbindelse med Det ĂĄrlige Kulturmøde i august har alle skoler pĂĄ Mors haft mulighed for at vælge et projekt med en kunstner. Vi har valgt at arbejde med mĂĄnelanding og rumfart og skal blandt andet lave nogle domer.

Vores kunstner er Jørgen Stendahl Mortensen, som er sammen med os de 4 dage i juni. I kan læse mere om ham her: https://bmmk.dk/kunstnere/joergen-stendal-mortensen-2264/#artistBio

Vi skal lave en dome med forskallingsbrædder og én i pil. Begge bliver beklædt med noget teltdug, vi er kommet i besiddelse af.

Til sidst

Alt det gode og spændende, der er at fortælle om hverdagen pĂĄ skolen lige nu, fĂĄr I at vide pĂĄ tirsdag til generalforsamlingen. Husk at melde Jer til – vigtigt ift lasagne og børnepasning.

Nyd forĂĄret – vi satser pĂĄ sol, lune vinde og masser af rundbold.

Gode hilsner fra alle pĂĄ Naturfriskolen

/Kirsten