Nyhedsbrev februar

At lære er at bøje sig over livet selvog fylde sind og øjemed tankens himmelhvælv,at undres og betages,når livet kommer nær,at møde, når det dages,en større sandhed dér.

Sikken en fest

Tak til de ældste klasser – og deres lærere for en helt fantastisk café aften, den 6. februar. Wauw. Sikken et arrangement. Med lækker mad, vin , underholdning, musik, sang, konkurrencer, lege, dans, kaffe og kage. Men det mest imponerende var alligevel børnene. Til hverdag almindelige møgunger – men den aften dygtige kokke, anrettere, tjenere og entertainere.

Da vi mødte næste morgen var skolen ryddet og fin. God stil.

Aftenens bundlinje: kr. 23.452!!!! Også god stil. Så stor tak til alle for det flotte fremmøde og  den gode stemning.

Foredrag med Søren Vester

På torsdag er der foredrag med Søren Vester i Forsamlingshuset.

I har hørt om det nogle gange – og nu er det tid.

Søren leder aftenen under titlen: ‘Se mulighederne i landsbyen.’

Det kan ikke være mere aktuelt.

Foredraget er et fælles initiativ mellem mange foreninger her på Nordmors. Vi bidrager hver især med penge og praktisk hjælp.

Søren siger, at børn er velkomne – og de kommer gratis ind.

Vi kan ikke tilbyde pasning på samme måde som sidst, men vi sørger

for tegnegrej til stille alternativ aktivitet i det tilstødende lokale.

Vi håber, I allesammen dukker op.

Fastelavn

På søndag er der Fastelavnsgudtjeneste i Sejerslev Kirke kl. 14.

Derefter er der fastelavnsfest i Nordmorshallen med tøndeslagning, lækkerier og sanglege.

Jens Peter spiller op – og han tager sin Dorrit med. Hun kan synge.

Mød talstærkt og udklædt op.

Fastelavn på skolen

På mandag den 24. februar holder vi fastelavn på skolen.

Den vigtigste lektie / forberedelse til mandag er: UDKLÆDNING.

Alle møder udklædte. Vi leger, som vi plejer.

Alle har fri kl. 12. SFO’en er åben – Juniorklubben er lukket.

Velkommen

Vi har fået ny pedel: Stort velkommen til dig, Børge Kidmose. Vi håber, du bliver glad for at være her. Vi er allerede vældig tilpasse med dig.

I denne uge har vi også taget imod en ny familie. Kristian er startet i 6. klasse, Ida i 4. klasse og Louise er begyndt i 2. klasse her på Naturfriskolen. Stort velkommen til Jer og jeres søstre, der er startet i Børnegaarden. Vi håber, I bliver rigtig glade for at gå i skole hos os – og at I falder godt til på Nordmors hele banden.

Gode hilsner fra alle på Naturfriskolen

20. februarForedrag med Søren Vester I Forsamlingshuset
23. februar
24. februar