Kære forældre

Så skal vi ‘på den igen’… Jeg behøver vist ikke fortælle om cluster 5, corona mutationen, der i dag lukker 7 kommuner i nabolaget. Efter pressemøderne igår og her til aften har vi fået nok en forhindring at slås med.
Heldigvis lukker Morsø kommune hverken grænser, broer eller skoler – og alligevel påvirker det vores lille skole, da vi er fire thyboer, der har vores gang på Naturfriskolen.
Bjarne, Jens Peter, Hanne og jeg må ikke forlade Thisted Kommune de kommende 4 uger.

Fakta er, at vi nok engang skal justere vores hverdag, vores skema, ændre dækningen i SFO, ift. rengøringen og få styr på at lave kontorarbejde på afstand.

Ændringerne er i korthed:

SKEMAER – se gerne de vedhæftede

0. klasse:

• Heldige asener – der er ingen ændringer for 0. klasse

2.-3. klasse:

• Dorte overtager mine timer og underviser 2.-3. klasse i dansk og engelsk
  • Da JP heller ikke må krydse broen, er der ingen musik – til gengæld flere dansktimer

4.-5. klasse:

• Rasmus stopper i Sundby på mandag, så nu overtager han alle Asbjørns timer, bortset fra mandag eftermiddag, hvor Dorte træder til.
  • Agnes fortsætter sin mentor-rolle og hjælper Rasmus
  • JP’s musiktimer bliver til engelsktimer de kommende 4 fredage

6.-7. klasse:

• Deltager ikke i naturskole timerne den kommende tid. Agnes underviser i stedet klassen i tysk, fysik og biologi.
  • Om fredagen kommer Malthe og underviser i et film-forløb kl. 10:30 – 14 (i morgen og de næste 4 fredage). Børnene skal lære at fortælle deres historier gennem film. Og vildt: DE SKAL MEDBRINGE DERES MOBILTELEFONER

For alle gælder det, at Fælles Fredagsafslutning sættes på pause ligesom musikundervisningen i skoletiden

I de kommende 4 uger dækker Jane hele SFO’ens åbningstid.
Kim og Børge deler rengøringen. Sammen med Jane sørger de for de daglige afspritninger af kontaktflader.
Hanne arbejder fra Vorupør og kan træffes på mail og telefon.

Det kan jeg selvfølgelig også – mobil, messenger, mails – og video, hvis vi kommer til at savne hinanden for meget.
Vi skal i sagens natur ingen steder.

Spøg til side, det er for alvor træls, at vi udover de andre episoder og udfordringer, vi har døjet med i år, nu også bliver indirekte påvirket af nedlukningen af Nordjylland.
Det er ikke at sammenligne med situationen for de mange familier, der netop nu ser deres livsværk blive destrueret. Ved fælles hjælp kommer vi også omkring denne fase af 2020.
Tag godt imod Malthe, Dorte & Rasmus, der enten er nye eller i nye roller.
Godt, at de vil hjælpe os. Godt, at alle kolleger støtter og tager ekstra på sig.Vi kunne ikke være noget af det foruden

Tjek gerne de vedhæftede skemaer – og husk at sende mobiltelefoner med de store børn i skole.

Gode hilsner fra alle på Naturfriskolen

Filer:
Naturfriskolens skoleskema 6/11 – 4/12 (cluster 5)
2.-3. klasse / corona uge 46 – 49