Nyhedsbrev august

Kære forældre

Sikke en fin skolestart.

Efter en dejlig torsdag eftermiddag med flot fremmøde, fællessang, sandwich og fotografering af glade børn, har vi nydt at komme i gang igen. Hverdagen i nye klasser med nye lærere er ved at indfinde sig. Og det er godt.

Samtidig har vi haft dansk sommervejr, glade børn og sprudlende lærere.

Dagen er allerede aftaget med over tre timer, de lyse nætter er ovre, og der er kun 4 måneder til jul, som Agnes fortalte os i dag. Pyh….. Tiden løber afsted og I skal have noget at vide om arrangementer og andet, der sker i den kommende tid.

I dette nyhedsbrev får I noget at vide om

• Kulturmødet
  • Fripladsansøgning
  • Arbejdsdag
  • Opkrævninger
  • Skolefotografering
  • SFO – materialer til Shanes world

Kulturmødet, fredag den 25. august, kl. 8 – 14/15:10

Vi har valgt, at vi alle sammen deltager om fredagen. Det skyldes, at vi skal til en workshop med Sara Higgins, kunstneren, vi arbejdede sammen med i juni måned. Dengang arbejdede vi med forskellige materialer fra naturen omkring skolen. Børnene plantefarvede nogle lærred stykker, der bliver samlet til et stort banner på Kulturmødet. De lavede også nogle lerfigurer/fliser, der skal glaseres og brændes (igen) i et kæmpe bål på festivalpladsen, fredag kl. 9 – 11:30.

Programmet for vores børn er således:

kl. 8:15 Børnene møder til sædvanlig tid, men på parkeringspladsen ved kirken/hallen

kl. 8:45 Vi har base ved Saras workshop på Fjordpladsen.

Herfra skiftes vi til at passe brændingen og opleve Kulturmødet.

kl. 12:35 0. – 3. kl. tager hjem med bus 701 sammen med Rikke og Kirsten Gro. De har fri til sædvanlig tid kl. 14.

kl. 14:20 5. – 8. kl. tager hjem med bus 701 sammen med Kirsten R. Vi lander i Sejerslev kl. 15:10

Hvis børnene skal blive i Nykøbing – enten for at fortsætte kulturoplevelserne eller blive hentet af jer, skal vi have det at vide inden fredag. Send gerne en sms til Kirsten Gro, Rikke eller Kirsten R.

Fripladsansøgninger

Børnene har fået fripladsansøgninger med hjem i tasken i dag. De har lovet højt og helligt at give dem til jer, så snart de kommer hjem.

Seneste frist for at aflevere til kontoret er

fredag den 1. september

Arbejdsdag, lørdag den 2. september kl. 9 – 13

Vi glæder os helt vildt til at være sammen med Jer til arbejdslørdagen i september. Det plejer at være både hyggeligt og effektivt. I år bliver det ekstra godt, fordi forældrene fra Naturbørnehuset også deltager. Vi arbejder med hver vores opgaver, men samles til fælles afslutning med dejlig mad. Agnes’ madhold laver pizzaer til alle. Vi har lige smagt dem i dag. Uhmmmmm – det kan I glæde jer til.

Vi har en masse ønsker og opgaver, som I kan se nederst i brevet.  Sedlen fungerer både som tilmelding til dagen med forplejning og som tilmelding til de enkelte arbejdsopgaver. Vi vil gerne have tilmeldingen senest torsdag den 31. august.

Opkrævninger

Nina har netop sendt opkrævningerne for august måned  ud til jer på mail. Vi ved endnu ikke, hvem af jer der søger om friplads. Derfor har Nina gjort, som Hanne plejer – nemlig at opkræve fuld betaling for august måned. Hun regulerer det, når vi får ansøgningerne til friplads ind. Vil I ringe til Nina på 51919876 (onsdag eller torsdag) eller sende en mail på nina@naturfriskolen, hvis I ikke modtager noget?

Skolefotografering

Husk skolefotografering torsdag den 7. september. Børnene har fået tilbuddet fra Suna med hjem. Husk at udfylde tilmeldingen, så der ikke er tvivl om, hvem der skal have portrætter (til julegaver 🤶)

Ønske om krea materialer til SFO

Pædagogerne har indrettet et krea rum i SFO’en og har brug for vores hjælp til at indsamle:

køkkenruller – toiletruller- knapper- glas- kork propper- plasticbeholdere- sugerør-

piberensere- paptallerkner/krus- papkasser (små )- skotøjsæsker – glimmer osv.

De ønsker sig med andre ord billige genbrugs/affaldsmaterialer, som de frit må klippe og klistre med.

Hvis I har noget liggende, må I gerne stille det ind i SFO rummet.

SFO personalet takker for det, de allerede har modtaget – og på forhånd for det, der kommer 🙏🏻

Til slut

I får lige de vigtigste datoer fra kalenderen – og nederst tilmeldingen til arbejdsdagen.

Slut for denne gang. Nyd sensommeren – det kan også noget.

De bedste hilsner fra os alle på Naturfriskolen

Vigtige datoer

Kulturmødefredag den 25. – hele dagen for alle børn
Nationalpark ThyAlle skal på tur til Nationalpark Thy, fredag den 1. september, kl. 8:15 – 14